BÜLBÜL KAFESTE
İzciler çember oluşturur. Seçilen iki bülbül çemberden dışarı çıkmaya çalışır. Ancak koştukları istikametteki izciler el ele tutuşup kafesi kapatırlar,
bülbül uzaklaştığında ise el çırpıp oynarlar.
YUVADA KAÇ KUŞ VAR ?
İlk oyuncu çuvaldan bir miktar taş alır, solundakine sorar. “Yuvada kaç kuş var?” doğru tahmin ederse taşlar onun olur. Yanlış tahmin ederse aradaki fark kadar taşı ona verir.
Oyun sonunda en fazla taşa sahip olan kazanır.
ÜÇ TAŞLA DERE AŞMAK
İzciler gruplara ayrılırlar. Her grubun başında üç yassı taş vardır. İşaret verilince oyuncular iki taşı yere koyar ve onların üzerine basar. Üçüncü taşı öne koyar ve ona basar.
Bu şekilde hiç yere basmadan bitiş noktasına kadar ilerlerler.
KAYIP İZCİ
İzciler bir çember oluşturur. Lider veya seçilmiş kişi çemberden bir izciyi uzağa gönderir sonrasında çemberde kalanlardan birini seçer ve
giden izcinin ne giydiğini ya da üstünde ne bulunduğunu sorar. Ne kadar bilirse o kadar puan alır oyun gitgide detaylandırılır
KARGALAR - KARTALLAR OYUNU
İzciler iki sıra olur, yüz yüze iki metre ara ile dizilirler. Ebe karga dediğinde, kargalar kendi tarafındaki 10 metre mesafeye kaçarlar.
Kartallar bu mesafede kime dokunursa o oyun dışı kalır. Kartal dendiğinde kartallar kaçar, kargalar yakalamaya çalışırlar. Eşit şekilde oyun tekrar edilir.
Sonunda kimin tarafında daha çok izci kalmışsa oyunu o kazanır.